Сайт Витвицького ліцею
                                                                                      

Меню сайту
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

 

 

 

ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА

 

  1. Поради батькам «Як організувати дитині коммфортну обстановку для дистанційного навчання»

Бути вдома, не носити шкільну форму і не відповідати біля дошки - про таку школу мріяло багато дітей. А ось батькам, як показала практика, з переходом на дистанційне навчання зовсім не весело. Нова реальність сильно змінює звичний спосіб життя і накладає на батьків підвищену відповідальність. Раніше мами і тата були спокійні, що дитина в школі під наглядом педагогів, а тепер потрібно самостійно контролювати навчальний процес. Однак, як кажуть експерти, за дистанційним навчанням майбутнє, і цілком можливо зовсім скоро це стане звичним явищем в Україні і без карантину. Тому фахівці SUNFAMILYCLUB спільно з психологами склали керівництво для батьків, як правильно організувати дитині навчання вдома.

Корисні поради допоможуть вирішити безліч проблем і швидше звикнути до нових вимог. Чому виникають складнощі?

Навчання на карантині і період самоізоляції змінили звичний спосіб життя і дітей, і педагогів, і батьків. У нашій країні більшість зіткнулися з дистанційним навчанням вперше. При цьому для багатьох дорослих воно стало справжнім викликом. І перш за все з технічної точки зору. Необхідне програмне забезпечення, єдина система домашньої освіти - це, швидше, питання часу. А ось що потрібно зробити зараз - спробуємо розібратися докладніше. Як змусити дитину вчитися вдома?

Багато батьків не знають, як організувати навчальне місце школяра, і що взагалі робити, коли йде урок. Адже домашня обстановка, як кажуть психологи, в більшій мірі пов'язана з відпочинком і розслабленням. А навчання вимагає певної суворості та серйозності. І ось тут виникає перше і головне питання - як змусити дитину вчитися вдома? Відповідь досить проста - змушувати не потрібно. Психологи і педагоги рекомендують просто створити всі необхідні і комфортні умови і всіляко сприяти домашньому навчанню. Адже ця система не нова і протягом багатьох століть такий метод був єдиним способом отримати освіту. Завдяки домашньому навчанню виросли великі генії. Наприклад, Моцарт, Лермонтов, Сахаров, П'єр Кюрі, Олександр Грем Белл, Томас Едісон і багато інших отримали домашню освіту. Щоправда, раніше така форма була доступна лише забезпеченим сім'ям. А сьогодні з'явилася реальна можливість надати всім дітям навчання на дому.

Школа вдома: рекомендації для домашнього навчання

 Режим дня — основа дисципліни Найскладніше в дистанційному навчанні виявилося дисциплінувати дітей. Домашня обстановка розслабляє: не потрібно рано вставати, щоб встигнути до 8 або 9 в школу, надягати форму, складати портфель. Можна спокійно поснідати, погладити кота і навіть встигнути подивитися мультик. У цьому безперечно багато плюсів і, перш за все, економія часу. Але вся відповідальність у підготовці до навчання школяра лягає на плечі батьків. Потрібно організувати час так, щоб дитина могла спокійно позайматися, послухати уроки, виконати домашні завдання і відпочити. Почати необхідно з режиму дня: вставати і лягати спати в один і той же час. Ідеальним часом пробудження для школяра вважається 7:00-7:30, лягати спати слід до 22:00. Навіть якщо уроки починаються пізніше 9.00, бажано, щоб дитина дотримувався такого режиму.

 До початку першого уроку дитина повинна бути готовою до навчання: закінчити гігієнічні процедури, зробити легку гімнастику, охайно вдягнутися і обов'язково повноцінно поснідати. Необхідні речі для занять повинні бути в одному місці і завжди під рукою. У проміжках між уроками можна влаштовувати легкі перекуски. Все так само, якщо б вона знаходилася в школі, і перекус потрібно було брати з собою. Тільки тепер досить прийти на кухню.

Чіткий графік і розпорядок дня. Ще одне важливе правило організації домашнього навчання - чіткий графік. Дитина повинна точно знати, коли у неї починаються і закінчуються уроки, в який час вона буде відпочивати або займатися іншими справами. Педагоги рекомендують складати графік разом з дитиною, прописувати його в паперовий щоденник або завести спеціальний блокнот-планувальник. Молодших школярів обов'язково потрібно контролювати. Навіть якщо батьки не вдома, педагоги рекомендують знати розклад, дзвонити і запитувати, наскільки успішно було виконано урок або завдання і нагадувати про наступний пункт. Розпорядок дня повинен бути завжди перед очима школяра. Наприклад, зручно користуватися невеликими настінними дошками, куди можна розписувати графік занять на кожен день. Виконані завдання потрібно позначати або викреслювати, щоб дитина бачила результат діяльності. Це дозволяє формувати у дітей цілеспрямованість. При необхідності можна придумати систему мотивації і зробити розпорядок дня в ігровій формі. 

Серйозне ставлення до навчання.Як показала практика, багатьом дітям виявилося складно вчитися вдома через не зовсім серйозне ставлення дорослих до такої форми освіти. Деякі батьки не тільки не сприяють комфортному навчання, а й заважають. Наприклад, завантажують дітей домашніми обов'язками під час уроків, не прибирають сторонній шум. Ставлення батьків до нового формату навчання формує ставлення і у дітей. Якщо дорослі весь час будуть говорити, що такий вид навчання - це несерйозно, звичайно, так до нього буде ставитися і дитина. Потрібно зрозуміти, що дистанційне навчання - таке ж за значимістю навчання, як звичайний похід в школу. А значить, в навчальний час діти повинні бути зайняті тільки уроками і мати всі умови для якісного навчання.

Навчальний час формує і організовує школа. Завдання батьків - розібратися в організаційних питаннях, дізнатися розклад, проконтролювати початок і завершення уроків. А ще не заважати і не відволікати дитину під час занять. Обов'язково вимкнути телевізор, навіть в сусідніх кімнатах, і прибрати всі джерела шуму. Учень повинен бути зосереджений тільки на уроках. Правильна організація робочого місця

Ще одне важливе правило домашнього навчання - робоче місце. В ідеалі, щоб у дитини була своя кімната, персональний стіл, комп'ютер. Якщо у школяра немає окремої кімнати, потрібно обладнати зручний куточок, де під час занять йому ніхто не буде перешкоджати. Такий простір можна організувати за допомогою зонування приміщення або, скажімо, на утепленій лоджії. Там обов'язково має бути хороше освітлення, зручні полиці, органайзер для письмового приладдя і комфортний стілець. Зауважимо, що від правильної організації місця навчання залежить не тільки успішність дитини, але і його здоров'я. Стіл і стілець повинні відповідати зросту. Бажано, щоб на робочому місці не було зайвих предметів, які будуть відволікати або заважати.

Відпочинок і дозвілля. У перервах між уроками і домашньою роботою діти повинні відпочивати. Потрібно правильно організувати перерви, як в школі, і стежити, щоб дитина не сиділа перед монітором всі 5-6 годин уроків. Педагоги рекомендують провітрювати приміщення, робити гімнастику для очей і розминати тіло. Можна включати музику і займатися разом з дітьми - це найкраща мотивація. Після уроків 2-3 години школяр повинен відпочити: пообідати, пограти, подивитися мультфільм або погуляти на свіжому повітрі.

Порядок у всьому. Підтримка порядку на робочому місці, охайний одяг і зовнішній вигляд теж допомагають дітям серйозно ставитися до процесу домашнього навчання. Не варто дозволяти їсти за робочим столом, складати папірці або інше сміття. Те саме стосується і зовнішнього вигляду. Дитина ж не ходить на уроки в школу в піжамі. Звичайно, шкільну форму надягати необов'язково, але домашній одяг повинен бути охайним і зручним.

.Як бути уважними батьками, але не робити все за дитину Кожній дитині важливо бути почутим, щоб його похвалили. Тому не варто відштовхувати школяра, якщо він принесе зошит і попросить допомогти у виконанні завдання. Однак ключове слово тут «допомогти», а не виконати за нього. Багато батьків не привчають дітей до самостійності і, щоб скоріше закінчити домашні завдання, роблять їх за дитину. Наприклад, малюють, ліплять або вирішують складні завдання. У школі один учитель на багато дітей, тому учні в більшій мірі надані самі собі і орієнтовані на самостійну роботу. Вдома дитина знаходиться в центрі уваги і, звичайно ж, завжди є спокуса попросити тата чи маму вирішити складне завдання. Коли дитина старанно щось виконує і поводиться добре, важливо відзначати і хвалити його. Адже тепер вся відповідальність лежить на батьках: учитель навіть при особистому відеозв'язку не завжди зможе помітити якісь нюанси. Також педагоги рекомендують стежити за успішністю свого школяра, при необхідності зв'язуватися з учителем, уточнювати інформацію.

Підтримувати спілкування з однолітками. Спілкування в соціумі - вкрай важливий момент розвитку дітей різного віку. У школі дитина практично весь час знаходиться в соціумі, а ось під час дистанційного навчання часто позбавляється необхідного спілкування. Батькам слід пам'ятати, що діти мають потребу в спілкуванні з однокласниками і друзями по школі. Під час карантину вони можуть телефонувати, спілкуватися по відеозв'язку, грати разом онлайн або обмінюватися фотографіями. В інших випадках зустрічатися після уроків на вулиці або разом грати вдома.

Вільний час і особистий простір. Коли всі вдома - це добре. Але коли всі вдома постійно - це втомлює. І перш за все, дорослих. Психологи рекомендують організувати дозвілля дитини так, щоб після уроків він міг спокійно позайматися своїми справами, помалювати, пограти або подивитися мультфільм. А дорослі в цей час теж могли відпочити і зайнятися своїми справами. Саме тому у кожного будинку має бути свій вільний простір. Дистанційне навчання потребує часу для адаптації. І найпростіше звикнути і впровадитися в нову систему, дотримуючись чітких правил і рекомендацій. І якщо раніше основну частину відповідальності брали на себе школи і вчителі, то в умовах домашнього навчання контроль перекладається на плечі батьків.

Основна рекомендація мамам і татам школярів - постаратися створити всі необхідні умови для освіти дітей і підтримувати високу мотивацію. А ще спілкуватися з педагогами і не боятися ставити питання. Успішного навчального процесу!

 

Вплив зайнятості на зниження рівня тривоги й

емоційного стану в умовах пандемії.

Джерело інформації за посиланням  https://galychyna.if.ua/analytic/oksana-homin-v-umovah-epidemiyi-zaynyatist-spriyaye-znizhennyu-rivnya-trivogi-y-emotsiynoyi-naprugi/

 

Шановні учасники освітнього процесу!

 

Сьогодні мозок більшості з нас налаштований на інформацію «а що там з коронавірусом?». Ми регулярно моніторимо новини, відстежуємо статистику,обмінюємося думками в соціальних мережах. Через пандемію коронавірусубагатьох людей охоплює паніка та страх заразитися COVID-19.       Як вгамувативідчуття нестримної тривоги? 

Хтось, читаючи новини про пандемію, зберігає спокій, а для когось – це джерело наростаючої паніки. З давньогрецької мови «паніка» перекладається як «підсвідомий жах», викликаний дійсною чи уявною небезпекою. Страх перед невідомим – це природня реакція мозку. Захисний механізм, який мобілізовував наших пращурів перед невідомим  та допомагав залишитися живими, якщо воно дійсно становило небезпеку. Тривога, що підживлюється страхом, – основа інстинкту самозбереження, схема дії якого залишається незмінною з часів праотців людства.   

Методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Оксана ХОМИН в інтерв’ю газеті «Галичина» розповіла як зберігати спокій зогляду на ситуацію з поширенням коронавірусу по всьому світу та новини-

страшилки, якими рясніють соцмережі, засоби масової інформації, і не панікувати.

– В умовах світової пандемії коронавірусу складно не панікувати, особливо, гортаючи стрічку новин у віртуальній мережі. Та все ж, що порадите для того, щоб попри все зберігати спокій?

– У сучасному світі, коли доступ до інформації є постійно і кожен може прочитати будь-яке джерело, а інформація, яка подається, не завжди офіційна і достовірна, часто емоційно насичена, «вражаюча», то люди, звичайно ж, не можуть не реагувати на неї. Хвилюватися – це нормально. Адже є загроза життю і здоров’ю людей. Зрозуміло, що ми хвилюємось і про себе, і про своїх близьких та рідних. Однак, для зменшення рівня напруги і стресу від потоку інформації варто застосовувати критичне мислення: аналізувати та перевіряти інформацію, яку ми отримуємо, опиратися на офіційні джерела. Хоча недовіра населення до влади у цьому випадку не сприяє заспокоєнню людей. Варто також подбати про засоби особистого захисту та дотримання правил карантину – це підвищує рівень впевненості у ситуації і відповідно знижує рівень напруги.

– Можливо, варто на цей період обмежити свій час перебування у соцмережах чи взагалі туди не заходити?

– Це, звичайно, хороша порада, але якщо людина постійно перебувала у соцмережах, то різке обмеження може посилити хвилювання і паніку. Втім, варто більш критично оцінювати інформацію, яку в соціальних мережах ніхто практично не контролює. Часто люди читають тільки заголовки статей, які мають на меті привернути увагу, тому є емоційно вражаючими, але рідко - достовірними. Якщо ж відкрити статтю – то її зміст може абсолютно не відповідати назві. Зате у соцмережах можуть поширюватися різноманітні флешмоби, на кшталт музичних пауз в італійських двориках, які спрямовані на підтримку і позитивне налаштування людей. Також, соціальні мережі можуть бути інформаційно корисними для тих, хто готовий під час карантину зайнятися волонтерською діяльністю. Зайнятість сприяє зниженню рівня тривоги і емоційної напруги.

– Коли сидиш удома, як правило, в голову лізуть різні думки, і не завжди оптимістичні. Що робити, щоб чотири стіни дому не стали пасткою для панічних думок і стресу?

– Вдома завжди можна знайти чим зайнятися, якщо є таке бажання. На період карантину, бібліотеки у багатьох країнах світу відкрили доступ до своїх онлайн-ресурсів. Навіть Віденська опера транслюватиме у вільному доступі вистави. Є безліч ресурсів, які пропонують віртуальне відвідування музеїв,онлайн-навчання. Така зайнятість буде цікавою для людей різного віку, і заразом, сприятиме не лише особистісному зростанню, а й позитивному налаштуванню, збільшенню кількості позитивних емоцій.

– В чому небезпека паніки та життя в постійному стресі?

– Паніка та стрес негативно впливають як на фізичний стан організму, так і на емоційну та розумову сферу. Знижується критичність мислення, починає домінувати ділянка головного мозку, яка відповідає за виживання, так зване амигдаливидне тіло. Виділяються гормони адреналін та кортизон, підвищується артеріальний тиск тощо. Тривале перебування в такому стані може спричинити значний вплив на організм людини. Тому важливо навчитися опановувати себе та керувати своїми емоціями.

– Дуже просто сказати: «Не хвилюйся! Будь щасливий!» А як цю

фразу реалізувати на практиці?

– У кожного з нас є речі та місця, пов’язані з приємними подіями і щасливими моментами. Для заспокоєння варто «повертатися» в такі місця. Це можна роботи навіть подумки, пригадуючи ситуацію та отримуючи ресурс зі спогадів. Також допомагає спілкування з приємними людьми, читання улюблених книг, перегляд фільмів, бажано з позитивним сюжетом. Не варто забувати і про наші ритуали, наприклад, ранкову каву чи читання книги в улюбленому кріслі. Коли ми звикаємо до якогось певного ритуалу, то його дотримання в особливі періоди, такі як карантин, сприяє більш спокійному сприйняттю ситуації. Це допомагає нам зберігати контроль над ситуацією.

– Якщо вже «накрила» паніка і страх, як вийти з цього стану?

– З метою самозаспокоєння можна використовувати вправи для м’язової релаксації, різноманітні дихальні вправи тощо. Наприклад, так зване «дихання по квадрату»: на 1,2,3,4 вдихаємо повітря, на 1,2,3,4 затримуємо дихання, на 1,2,3,4 видихаємо і знову на 1,2,3,4 затримуємо дихання. Якщо виконувати цю вправу кілька хвилин – хвилювання знижується.

– Чи існує формула спокою? Якщо так, то яка вона?

– Формула спокою, якщо така існує, то вона у кожного вона своя. І, насамперед, залежить від особливостей нервової системи людини, власного досвіду, перенесених раніше неприємних чи травмуючих подій, опірності організму, наявності поряд підтримуючого середовища та близьких людей, які допоможуть подолати стрес.

 

Пам’ятайте, ситуація, викликана пандемією коронавірусу, дійсно тривожна. Залишатися байдужим не просто. Та лише від нас залежить, як саме реагувати на це – мати холодну голову й зберігати спокій чи впадати в паніку та руйнувати свій організм.

 

                                                                                                                                                                                                                                                      БУДЬТЕ ЗДОРОВИМИ

 

       

 

      

      

 

    

 

 

 

 

                             Шановні батьки пам'ятайте:

• Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться  ненавидіти.

• Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності.

• Якщо дитину висміють - вона стане замкнутою.

• Якщо дитина зростає у докорах - формується почуття провини.

• Якщо дитину підбадьорюють - вона поч

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту